Magia reklamy i marketingu

Jak ważny jest marketing? Wie o tym każdy, kto prowadzi swoją firmę bądź z jakiegokolwiek powodu ma do czynienia z marketingiem na co dzień. Dla potencjalnego konsumenta jednak marketing wcale nie musi być tak ważny, właściwie nawet powinien być on przez niego niezauważalny. Mimo wszystko marketing jest bardzo ważny dla wszystkich usług czy produktów, ponieważ bez dobrego marketingu sprzedaż, nie będzie tak dobra, jak być powinna.

Reklama – jaka ona powinna być?

Wielu z nas ma dość niekiedy bardzo denerwujących reklam, pojawiających się na każdym kroku, gdzie tylko swoją obecność zaznacza człowiek. Reklamy jednak wbrew pozorom wcale nie muszą się podobać odbiorcy, mają po prostu zapadać w pamięć. Jeśli dana reklama zapada w pamięć, znaczy, iż ona po prostu dobra. To wystarczy, żeby marketing osiągnął swój cel. Najlepiej oczywiście, gdyby reklama podobała się każdemu i żeby zawsze była atrakcyjna dla wszystkich, jednak nie jest to możliwe to spełnienia. Każdy z nas ma inny gust i każdemu podoba się co innego, to zresztą jest oczywiste, aczkolwiek im bardziej atrakcyjna jest reklama, tym bardziej wpłynie to na nasze zmysły i bardziej zachęci nas do zakupu danego produktu czy do skorzystania z danych usług.

Tekst w marketingu

Siły tekstu zwykle nie zauważamy, jednak ma on niezwykle ważne znaczenie. Powiedzmy na przykład, iż mamy przed sobą ulotkę ze zdjęciem, na którym jest budynek i są sprzęty do ćwiczeń z siłowni. Na tej samej ulotce widnieje również adres i numer telefonu. Mamy jednak również inną ulotkę, taką, na której także widnieje budynek i sprzęty z siłowni, jest numer telefonu i adres, ale dodatkowo także jest na niej hasło reklamowe, mówiące o tym, iż rzeczywiście na zdjęciu jest siłownia i klub fitness, o czym z poprzedniej ulotki się nie dowiemy. Hasło reklamowe ma zachęcać potencjalnego klienta do skorzystania z usług danego miejsca. Będąc więc tym potencjalnym klientem, z usług której z tych dwóch siłowni byśmy skorzystali? Zapewne właśnie z tej, której ulotka zawierała hasło reklamowe. Poza tym bardzo ważną cechą tekstu jest pozycjonowanie. Jest to słowo niezbyt znane wielu z nas, jednak ci, którzy mają swoje własne firmy, oferują światu swoje produkty czy usługi, z pewnością są z tym pojęciem mocno zaznajomieni. Otóż w tekstach zgodnie z zasadami SEO, umieszcza się swego rodzaju słowa kluczowe, które mają za zadanie pozycjonować stronę w wyszukiwarkach. Co to dokładnie znaczy? Znaczy to tyle, iż kiedy potencjalny klient wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę, uzyska mnóstwo różnych linków do podstron, które uporządkowane są względem właśnie pozycjonowania. Im dany tekst bardziej nastawiony jest na zasady SEO i im więcej na danej stronie jest takich tekstów, tym lepiej takowa strona będzie pozycjonowana w wyszukiwarce, a w wyniku tego trafi ona do większej ilości odbiorców, ponieważ lepiej pozycjonowane strony są w wyszukiwarce umiejscowione najwyżej. W wyniku tego pozycjonowanie zdecydowanie firma może zwiększyć sprzedaż.

Author: ryzykochania.pl